كوچك يا بزرگ كردن بخش :.امور کلاسها
سخنرانی دکتر کریمی ، معاون محترم پژوهشی دانشگاه در همایش ملی شرکت های دانش بنیان در چابهار


به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر محمد علی کریمی در آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی "شرکت های دانش بنیان، فرصت ها و چالش ها و نقش آن در توسعه کشور" که در چابهار برگزار شد، گفت: دانش آموخته دانشگاهی که با سواد باشد بیکار نمی ماند و راه خودش را پیدا می کند، شرکت های دانش بنیان یکی از این راه هاست که در حیطه اقتصادی کشور و همین طور دغدغه اشتغال زایی کشور را می تواند بصورت نهادینه مرتفع نماید.
وی گفت: دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی است که در برنامه توسعه ششم به عنوان هاب بین الملل مصوب شده که با شیوه آموزش ترکیبی و آموزش از راه دور می توانیم در عرصه بین الملل با همکاری و مشارکت دانشگاه های خارج و داخل کشور در عرصه آموزش و فناوریهای نو حضور داشته باشیم.
کریمی با توجه به اهمیت و جایگاه شرکت های دانش بنیان بیان داشت: شرکت دانش بنیان شرکتی است که در یک حوزه خاص فعالیت نماید و می تواند منشاء یک اتفاق مهم برای هر منطقه باشد.
معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه می توانیم با توجه به پتانسیل موجود در شرق کشور و شهرستان چابهار دو رویکرد داشته باشیم، گفت : داشته های منطقه ای از جمله دریا و همچنین ظرفیت دسترسی به دریا، و کشورهای همجوار و مشترک در مرزهای آبی این امکان را برای شرکت های دانش بنیان فراهم میکند تا با قوانینی که دارند فعالیت کنند.
دکتر کریمی همچنین گفت: باید به گونه ای باشیم که محصولات منجر به تجاری سازی از طریق منطقه آزاد به سطح دنیا و کشور های همجوار منتقل شود.
وی با بیان اینکه باید از دل این همایش و همایش های مشابه راه و مسیر خود را پیدا کنیم، افزود: با توجه به اهداف برگزاری این همایش، امیدواریم نتایج ماندگاری داشته باشد.
دکتر کریمی در پایان گفت : اگر اعضای هیئت علمی و دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه در این مقوله ورود نکنند از قافله عقب هستند و باید از داشته های علمی خود در عرصه خدمت رسانی به خود و همنوعان خود بیش از گذشته تلاش کنند و داشته های علمی خود را به ثروت تبدیل کنند.
گفتنی است در پابان مراسم افتتاحیه، آیین با شکوه رونمایی از تمبر اختصاصی نخستین همایش ملی شرکت های دانش بنیان فرصت ها و چالش ها و نقش آن در توسعه کشور که با همکاری دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان و اداره کل پست سیستان و بلوچستان برنامه ریزی و هماهنگ شده بود، رونمایی شد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر